Faktycznie inaczej to wygląda u Ciebie niż u mnie - inna konstrukcja ? inny typ sprężarki ?
[O2] FL 1.9 TDI padła klima klika dni po zakończeniu gwa
Zwiń
X
-
u mnie własnie padła klima, na komputerze pokazuje że wszystko ok, "czynnik" jest nabity ale po przeczytaniu postów również zauważyłem że u mnie też śruba na kole jest luźna ale przy próbie dokręcania jej imbusem stwierdzam że śruba się kręci w kółko i za wała nie mogę jej dokręcić... wiec nie wiem kurde o co kaman
auto z 2008
Komentarz
-
-
Witam
No i dopadło i mnie. Dziś ponad 30 stopni a klima przestała chłodzić. Przy włączaniu i wyłączaniu co jakiś czas zaskakiwała.
Po powrocie z pracy podłączyłem VCDS i w blokach pomiarowych ustawiłem
- ciśnienie czynnika
- obroty silnika
- obroty sprężarki.
No i wyszło, że obroty sprężarki stoją na 0 podczas gdy silnik na jałowych 900.
Co jakiś czas sprężarka zaskoczyła i obroty sprężarki wzrastały na 1000 i pojawiał się chłodek
Sprawdziłem śrubę na sprzęgiełku - ale wydaje się być dokręcona.
Szukać nowej sprężarki, czy może coś jeszcze da się sprawdzić?
EDIT
Problem rozwiązany :-)
Na szczęście to nie było sprzęgiełko. Wziąłem kabelek i sprawdziłem wszystko jeszcze raz.
Już miałem przed oczyma xxx PLN wydawanych na nową sprężarkę gdy w oko wpadła mi wartość ciśnienia czynnika chłodzącego.
W "stanie spoczynku" była wartość 28 bar a po włączeniu klimy podskakiwała do 30 bar i w tym momencie klima przestawała działać.
Spoczynkowo powinno być 5-8 bar - więc coś nie halo.
Przyczyna prozaiczna - zaśniedziała wtyczka czujnika ciśnienia w klimie.
Odłączyłem wtyczkę, popsikałem kontaktem i bingo :-) - wartość spoczynkowa ciśnienia ustawiła się ładnie na wartości 8 bar. Po włączeniu klimy wchodziła na max 24 bary.
Czyli jak klima nie chłodzi, lub się sama wyłącza - warto najpierw sprawdzić wtyczkę ciśnienia czynnika chłodzącego. Zły styk powoduje, że komp odczytuje zbyt dużą wartość ciśnienia i automatycznie odłącza sprężarkę.
Mam nadzieję, że się komuś ta informacja przyda.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Enriquezkowaltom99,
Pewnie, że się przyda - brakuje tylko fotki dla absolutnych laików.
BTW, czyżby ta wtyczka nie była wodoszczelna?
Czujnik ciśnienia znajduje się miedzy chłodnicą a sprężarką klimy, stojąc przodem do samochodu po lewej stronie. Wystarczy popatrzeć na aluminiową rurkę odchodzącą od sprężarki. Po południu wstawię rysunek - bo niestety zdjęć nie robiłem.
Komentarz
-
-
No i mnie również dopadł brak klimy, u mnie sytuacja wygląda tak, że klima nie chłodzi w ogóle i śrubka wygląda jak u kolegi maar na wykręconą.
Ma ktoś jakiś pomysł na urobienie tego bez wymiany sprężarki, a najlepiej jeszcze bez jej demontażu?
Może doświadczeni przez los koledzy coś podpowiedzą jak się z tym problemem uporali.CZESZKI OD ZAWSZE... )
Historia choroby ): Forman 135L, Felicia 1,6 GLX, Octavia I TDI 1,9 SLX, Octavia II TDI 1,9 Ambiente - skasowana , Octavia IIFL TDI 1,9 Ambiente
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kula0No i mnie również dopadł brak klimy, u mnie sytuacja wygląda tak, że klima nie chłodzi w ogóle i śrubka wygląda jak u kolegi maar na wykręconą.
Ma ktoś jakiś pomysł na urobienie tego bez wymiany sprężarki, a najlepiej jeszcze bez jej demontażu?
Może doświadczeni przez los koledzy coś podpowiedzą jak się z tym problemem uporali.
link
Komentarz
-
Komentarz